16 January 2009

Bermula...satu lembaran baru 2009

Salam pengakap...Agak sudah lama kawan tak 'update' blog ni, bukannya sibuk sangat tapi ruang masa yang tak mengizinkan tambahan pulak 'coverage broadband' yang terlalu rendah di kawasan tempat tinggal kawan. Mmm..minggu kedua persekolahan dah pun berlalu, aktiviti 52husel akan bermula secara rasminya pada 24 Januari. Harap semua ahli 52husel dapat hadir pada hari tersebut kerana urusan-urusan pengagehan patrol dan mesyuarat Majlis Ketua Patrol akan dijalankan.

Pada minggu pertama persekolahan pendaftaran unit-unit kokurikulum telah dibuka, secara umumya ahli-ahli 52husel yang lama secara otomatis menjadi ahli, dan murid-murid tingkatan 1 diberi pilihan untuk memilih unit uniform masing-masing. Tapi untuk murid tingkatan 1 kawan dah maklumkan supaya bekas PKK meneruskan 'kepengakapan' mereka ke PM. Bagi mereka yang ingin memilih unit uniform baru tiada halangan untuk mereka.

Pada hari pendaftaran tu seramai 125 orang murid sesi pagi dan, sejumlah 120 (lama+baru) orang murid sesi petang mendaftar sebagai ahli pengakap. Syabas diucapkan kepada ahli 52husel yang meneruskan kepengakapan mereka, terutamanya PM tigkatan 2. 'Sekali pengakap, terus berpengakap' cogan kata keramat ahli pengakap, harap mereka dapat membantu kawan melatih ahli-ahli yang baru. Sebenarnya kawan sangat yakin dengan komitmen mereka yang memang mudah membantu apabila kawan memerlukan bantuan.

Minggu depan hari Isnin (minggu ke-3 persekolahan), perhimpunan rasmi bulanan unit beruniform akan diadakan buat pertama kalinya di SMKTBR, dan pasukan pengakap telah diberi penghormatan untuk menjadi pasukan pertama menguruskan majlis tersebut dengan istiadat pengakap. Harap semuanya akan dapat dilaksanakan dengan lancar kerana majlis pada hari itu akan dijadikan 'benchmark' bagi perimpunan seterusnya pada bulan-bulan depan. Mmm...'buat sehabis baik', isyaallah segala akan berjalan lancar dengan komitmen yang ditunjukkan oleh budak-budak tu...

No comments: